Personaliseerjedonut.nl
De kracht achter duizenden gepersonaliseerde donuts
In het Gelderse Terschuur vinden we Charlotte (32), de creatieve kracht achter Personaliseerjedonut.nl. Tien jaar geleden begon haar ondernemersavontuur op de markt, inmiddels runt ze een bloeiend bedrijf dat zich specialiseert in unieke donuts voor de zakelijke markt. “Van koekjes met mama tot duizenden donuts per week. Wie had dat ooit gedacht?”

Hoe het allemaal begon
Charlotte's verhaal is nét even anders dan dat van veel bakkers. Geen eindeloze uurtjes in de keuken als kind, maar wel een ondernemersgeest van huis uit. Haar vader stond op de markt, in Nederland met kleding en in Italië met stroopwafels. Toen hij daarmee stopte, namen Charlotte en haar zusje het stokje over. In 2016 bakte Charlotte haar eerste donuts en twee jaar later startte ze met donuts op bestelling. In 2019 zegde ze haar baan in loondienst op om zich volledig te richten op haar bedrijf. En hoewel corona even roet in het eten gooide, zette ze daarna vol in op haar onderneming. Dat bleek een gouden zet: inmiddels maakt ze dagelijks mensen blij met haar gepersonaliseerde donuts.

Een kijkje achter de schermen
Geen dag is hetzelfde in de wereld van donuts. Er zijn dagen dat er twaalf uur non-stop gebakken wordt, maar ook dagen waarop vooral de mailbox, planning en inkoop aandacht vragen. “Veel mensen vergeten dat ondernemen zoveel meer is dan iets lekkers maken.” Gelukkig hoeft Charlotte het niet alleen te doen. Haar familie is haar geheime wapen. Ze helpen met alles: van inkopen doen tot bezorgen en verpakken. In drukke tijden zijn ze flexibel inzetbaar, en daar is Charlotte enorm dankbaar voor.

Favoriete creaties en inspiratie
Het liefst werkt Charlotte voor bedrijven: logo-donuts in huisstijlkleuren zijn haar specialiteit. “Superleuk om dan te horen hoe goed ze in de smaak vielen én hebben bijgedragen aan een zakelijk doel.”
Hoogtepunten? Een mega-order van 3500 donuts en zes donutwalls voor een hogeschool, waarbij zelfs de beveiliging moest ingrijpen. En natuurlijk de keer dat ze donuts bezorgde in Parijs voor een beurs. “Mijn man en ik hebben er gelijk een weekendje weg van gemaakt.”

Voor inspiratie duikt Charlotte in social media of praat ze met vertegenwoordigers. “Laatst kwam er iemand langs met zo veel leuke nieuwe smaken, daar ga ik zeker mee aan de slag.”
Toch heeft ze ook haar grenzen: 3D-decoratie op donuts laat ze aan anderen over. “Dat is niet mijn stijl en ik heb er het geduld niet voor.”
Haar eigen favoriete snack? Een mini-donut met chocolade topping. “Zeker niet elke dag, maar af en toe... heerlijk!”
Tips en dromen
- Heb vertrouwen in jezelf
- Laat je niet gek maken door social media of ongevraagd advies
- Teken nooit onder druk een contract
Charlotte leerde die laatste les op de harde manier, toen ze akkoord ging met een website-aanbod dat haar uiteindelijk veel tijd, geld en energie kostte.
Haar grootste uitdaging? De balans vinden tussen groei en rust. Ze wil zoveel: een betere website, sterkere marketing, nóg meer klantbeleving. “Maar het moet stap voor stap. En dat is soms lastig.”
Toch blijft ze dromen. “Ik hoop dat mensen bij het woord ‘donuts’ meteen aan Personaliseerjedonut.nl denken.”
En er is goed nieuws: sinds kort is Personaliseerjestroopwafel.nl live. Daarmee biedt Charlotte nu ook gepersonaliseerde stroopwafels aan voor de zakelijke markt. Een prachtig voorbeeld? De stroopwafels met het Cupcakedozen.nl-logo natuurlijk!
“We willen met de stroopwafels nog meer mensen blij maken met gepersonaliseerd lekkers.”

Weetjes
- Haar eerste baksels waren koekjes en pepernoten, samen met haar moeder.
- Ze werkt graag samen met andere ondernemers, zoals Anna van Gebakkerij.
- Haar favoriete verpakkingen zijn die voor 1, 2, 4 en 6 donuts. “Zonder die kan ik echt niet.”
- Het mooiste compliment? “Ik lust eigenlijk geen donuts, maar deze...”

